Publicatiedatum: 05 juni 2021 - 07:00

Vanochtend om 9 uur heeft Minister Ingrid van Engelshoven van Onderwijs, Cultuur & Wetenschap samen met hoofddirecteur Taco Dibbits de deuren van het Rijksmuseum geopend.

De tentoonstelling Slavernij was al open voor middelbare scholen en is vanaf vandaag ook voor iedereen te bezoeken. Om zoveel mogelijk mensen de kans te bieden de tentoonstelling Slavernij te zien, is de tentoonstelling elke vrijdagavond tot 22 uur open.

We zijn enorm opgelucht dat we weer open kunnen, al is het natuurlijk nog steeds met veel minder publiek dan we gewend waren. We kunnen niet wachten bezoekers van jong en oud weer in de prachtige zalen van het Rijksmuseum te zien!

Taco Dibbits, hoofddirecteur Rijksmuseum

In de Rijksmuseumtuinen zijn monumentale sculpturen te zien van de Amerikaanse kunstenaar Ellsworth Kelly. De Rijksmuseumtuinen zijn vanaf vandaag weer gratis toegankelijk.

Voor een veilig bezoek hanteert het Rijksmuseum het bestaande museumprotocol, waarbij 1,5 meter afstand, het dragen van een mondkapje en hygiëne-maatregelen leidend zijn. Ook dient iedereen een starttijd te reserveren via rijksmuseum.nl/tickets

Nu te zien

Slavernij t/m 29 augustus 2021

Ellsworth Kelly t/m 24 oktober 2021

Rijksmuseumtuinen

Opening CC NL 13 september 2021

Amersfoort

Verwacht

Vergeet me niet. Portretten van Dürer tot Sofonisba 1 oktober 2021 t/m 16 januari 2022

Document Nederland: Henk Wildschut. Afstand 1 oktober 2021 t/m 16 januari 2022

Fotogalerij

Operatie Nachtwacht

Nachtwachtzaal

REVOLUSI! Indonesië onafhankelijk 11 februari t/m 6 juni 2022

Vincent Mentzel 28 januari t/m 6 juni 2022

Fotogalerij

Modern Japans Lak. Out of the Box 1 juli t/m 4 september 2022

XXL Papier 1 juli t/m 4 september 2022

Philipsvleugel

Het Rijksmuseum is dankbaar voor alle vormen van steun die het in deze moeilijke periode mocht ontvangen. Meer dan ooit is duidelijk dat subsidie van de overheid, bijdragen van het bedrijfsleven en fondsen, schenkingen, nalatenschappen en Vrienden essentieel zijn en blijven voor het Rijksmuseum.