Publicatiedatum: 15 september 2021 - 14:00

Op zaterdag 25 september 2021 presenteert het Rijksmuseum een optreden van Nick & Simon in de Passage onder het museum. Het pop-up concert is het laatste concert in de serie Muziek in het Rijksmuseum, mogelijk gemaakt door de VriendenLoterij.

Na onze zoektocht naar Simon & Garfunkel brachten wij vorig jaar het album “NSG” uit. Helaas lieten de omstandigheden het niet toe om het nieuwe werk live te kunnen spelen. Daarom zijn wij erg blij om in de inspirerende omgeving van het Rijksmuseum, waar verleden en heden elkaar ontmoeten, nu eindelijk wel die show te geven.

Nick & Simon

Gratis toegang

Toegang tot het pop-up concert van Nick & Simon is gratis. Iedereen kan kaarten bestellen via de website van het Rijksmuseum. Vanwege de coronamaatregelen zijn er beperkte fysieke tickets beschikbaar. Voor dit evenement geldt testen voor toegang. Het concert van Nick & Simon is ook te volgen via een livestream op de website van het Rijksmuseum.

Nick & Simon

Al ruim 15 jaar actief aan de top aan in de Nederlandse muziekwereld zijn Nick & Simon niet meer weg te denken. Ook aan het televisiefront zijn de mannen inmiddels jarenlang op diverse zenders succesvol actief. In hun alom geprezen Tv programma met Kees Tol “Homeward Bound gingen zij op zoektocht naar waar en hoe het voor hun grote voorbeelden, Simon & Garfunkel, ooit begon: downtown New York. Hierdoor sterk geïnspireerd schreven zij nieuw Nederlandstalig werk wat resulteerde in het inmiddels met goud bekroonde album “NSG”. Een theatertour rond dit project gaat in februari 2022 van start.

Muziek in het Rijksmuseum

Het Rijksmuseum heeft maar liefst 500 historische muziekinstrumenten in zijn collectie. Ook speelt muziek vaak een symbolische rol in de schilderijen. Muziek in het Rijksmuseum biedt een gevarieerd muziekprogramma voor een breed publiek om zo het museumbezoek te verrijken. Denk bijvoorbeeld aan klassieke- en popconcerten, het bespelen van historische muziekinstrumenten, dance-events, optredens in de museumtuinen en een digitale muziektour.

Muziek in het Rijksmuseum wordt mogelijk gemaakt door de VriendenLoterij.