Publicatiedatum: 07 augustus 2023 - 09:48

Mizuno heeft er dit jaar opnieuw voor gekozen om een sneaker uit zijn lifestyle collectie om te toveren tot een meesterwerk. Resultaat: Contender Vermeer, met als inspiratiebron Het melkmeisje van Vermeer in een limited edition. Het design van deze schoen kenmerkt zich door ingetogen en subtiele kleuren en veel aandacht voor de verborgen details van dit kunstwerk.

Ook is er speciaal voor TCS Amsterdam Marathon 2023 een hardloopschoen geïnspireerd door het beroemde werk van Vermeer. Dit is de officiële schoen voor TCS Amsterdam Marathon 2023 die door Mizuno in samenwerking met het Rijksmuseum tot stand is gekomen. Mizuno is dit jaar voor de 24ste keer hoofdsponsor van een van de grootste hardloopevenementen van Europa. De TCS Amsterdam Marathon vindt plaats op 15 oktober 2023.

Mizuno Contender Vermeer

Johannes Vermeer is één van de beroemdste schilders uit de Nederlandse 17de eeuw en bekend om zijn intieme huiselijke taferelen en verstilling. Op de schoen vind je verwijzingen naar de blauwe stof die het melkmeisje draagt en de Delfsblauwe tegels met cupido’s die je ook op het schilderij ziet. De tong is bedrukt met het melkmeisje zelf, als hommage aan het meesterwerk. Het schilderij komt ook terug op de inlegzolen waarbij elke inlegzool een detail uitlicht. De linker gaat over de langzaam stromende melk, die de precisie van het gebaar uitdrukt: het enige bewegende element in het schilderij. De rechter gaat over het melkmeisje en de kleuren die ze draagt.

De Mizuno Contender Vermeer is verkrijgbaar in een dames- en herenuitvoering bij het Rijksmuseum en via www.mizuno.com. Consumentenadviesprijs € 140.

Mizuno Wave Rider 27 Amsterdam

De 27ste editie van de Wave Rider is een uitstekende update van Mizuno’s populaire allround hardloopschoen. Hij is lichter van gewicht en het vernieuwde bovenwerk is gemaakt van 90% gerecycled materiaal. De hardloopschoen is ideaal voor een dagelijkse run en geschikt voor zowel duurloop als snelle intervaltraining. De Wave Rider heeft een MIZUNO ENERZY-tussenzool waardoor je als hardloper extra demping en energieteruggave ervaart.

De Mizuno Wave Rider 27 Amsterdam is verkrijgbaar in een dames- en herenuitvoering bij het Rijksmuseum en via [www.mizuno.com][1]. Consumentenadviesprijs € 164,95.

Over Mizuno

Mizuno is een internationaal sportmerk opgericht in 1906 in Osaka (Japan). Het is uitgegroeid tot wereldwijde speler op het gebied van functionele sporten. Mizuno Corporation Netherlands vertegenwoordigt het merk in de Benelux waarbij de focus ligt op running, volleybal, handbal, korfbal, hockey, voetbal, judo en tennis.

Mizuno is hoofdsponsor van de TCS Amsterdam Marathon. Daarnaast is ze official shoe supplier van de Nederlandse en Belgische volleybalbond en de Nederlandse en Belgische korfbalbond. Het merk doet er alles aan om de hoogste kwaliteit sportuitrusting te ontwikkelen. Dat doet ze in samenwerking met sporters als Sergio Ramos, Estavana Polman, Mikkel Hansen en Laura Dijkema.

Steeds meer sporters ontdekken de kwaliteit van Mizuno omdat het merk nooit concessies doet aan functionaliteit. In de Mizuno-filosofie leidt dit namelijk ook esthetisch altijd tot het meest geslaagde product. Mizuno Corporation Netherlands is gevestigd in Capelle aan den IJssel en heeft ook in Leusden een showroom.

Bezoek de website of neem contact op met het marketingteam voor meer informatie over Mizuno: www.mizuno.com en marketing@mizuno.eu.

Contender Vermeer. Foto: Mizuno

Wave Rider Amsterdam Vermeer. Foto: Mizuno